Sie sind nicht angemeldet! Jetzt interner Link kostenlos im Forum registrieren, weniger Werbung sehen, aktiv teilnehmen und weitere Vorteile nutzen! Diese Website nutzt Cookies. Bitte beachten Sie unsere interner Link Datenschutzerklärung.
  Start » Forum Impressum/Datenschutz | Site-Map
7-forum.com   ModelleForummein.7erService


Forumsfunktionen

BMW 7er, Modell E38
 Varianten
 interner Link 12-Zylinder-Benziner
 Detail-Infos
 Interaktiv
- Anzeige -

Zurück   BMW 7er-Forum > BMW 7er Modelle > BMW 7er, Modell E38



 
 
Thema teilen Themen-Optionen Ansicht
Alt 17.08.2008, 14:35   #1
sven-erik
Neues Mitglied
 
Registriert seit: 01.03.2007
Ort: svendborg
Fahrzeug: E38-730i (07.94)
Standard Engine start problem.

Hello E38 fans.
If someone have an idee to a solution on my starting problem please reply.
A little more info, there a no ignition and no fuel availible when trying to start the engine, starter motor working ok.
Have also tested Relay K9 (Unloader relay ignition coils) relay OK

Best regards
Sven-Erik




Hello E38 fans.
My name is Sven-Erik, I live in Svendborg,Denmark and drive an e38 730I M60/1
engine. Model year 07/1994.

Its my hope somone can help me with following starting problem.
After driving few kilometer yesterday I parket the car, and now I am not able to start the engine. During the driving yesterday the engine stops momently a few times, but was able to start it again, but this morning the engine will
not start.

Engine turns over, but do not start. Found that fuel pump relay (K96) do not get power( relay tested and are working ok)
Fuse F57 and F17 OK
On fuel pump relay socket, messured +12 Volt on pin 6 and pin 8
Fuel pump tested with jumper over pin 6 and 2 on socket, pump working OK.
Even with jumper installed and fuel pump running, engine dont start.
It looks like the the Engine Control Module (DME) not activate the Fuel Pump
Relay K96. and some other(for me unknown ) start signal.

With a Peake R5/fcx tool have read a fault code 1A (Control unit supply)
and fault code 0d (Oxygen sensor,#19) and fault code 29 (Air mass sensor)
Have also done a reset and no fault code active after reset.

If DME module are defekt, is it just plug and play ore does replacement require
BMW Service.

Hope for some reply on this matter, please write in deutsch I read and understand deutsch, but do not write it very well.

Best Regards
Sven-Erik Ryborg

Geändert von sven-erik (18.08.2008 um 18:59 Uhr).
sven-erik ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
 


Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)
 

Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

BB-Code ist an.
Smileys sind an.
[IMG] Code ist an.
HTML-Code ist aus.
Gehe zu

Ähnliche Themen
Thema Autor Forum Antworten Letzter Beitrag
Start Engine Button wie beim Porsche.... LEXX BMW 7er, Modell E38 55 28.05.2014 12:00
Elektrik: "Engine Start"-Knopf E66-Fan BMW 7er, Modell E38 5 21.11.2006 18:20
Motorraum: Start Problem MisterL BMW 7er, Modell E32 15 25.07.2005 10:49
Elektrik: Engine Start Knopf Micu BMW 7er, Modell E38 66 08.05.2005 23:07
Sporadisches starkes Vibrieren der engine (Problem gelöst!) Tyler Durden BMW 7er, Modell E32 9 07.01.2003 22:21


SiebenPunktSieben - das siebte 7er-Jahrestreffen - jetzt den Foto-Bericht anschauen!
Alle Zeitangaben in WEZ +1. Es ist jetzt 09:19 Uhr.

7-forum.com Forum Version 6 powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Mit der Nutzung des Forums erklären Sie sich mit den Nutzungsbedingungen einverstanden.
 

 
www.7-forum.com · Alle Rechte vorbehalten · Dies ist kein Forum der BMW Group