|  
  
  
 
| 
| Modell E65/E66 |  |  | 
 |  
| Varianten |  
| 
   |  
| Detail-Infos |  
| 
   |  
| Interaktiv |  
|  |    - Anzeige - 
   |  | 
|  
 |  
	|  |  |  |  
 |  
 
 
	
		|  |  |  
	
	
		
	
	
	
		|  24.03.2011, 13:51 | #41 |  
	| fliegen ist noch schöner 
				 
				Registriert seit: 02.08.2002 
				
Ort: bei Jena 
Fahrzeug: G11-750iX (5/2017) V8/4.4 rubinschwarz met., & F31-340iX (5.2016) R6/3.0 mineralgrau met.
				
				
				
				
				      | 
 
	Zitat: 
	
		| 
					Zitat von FredvomJupiter  Wie? Du wackelst ein bißchen und schon verschwinden Fehler??? 
Ich wackel auch hin und wieder (meißt nachdem Genuß alkoholischer Getränke), aber Fehler sind dabei noch keine verschwunden!     
Mach uns mal schlau, wie man richtig wackelt. 
LG FvJ |  ...mit´m  Ar***  auf´m Sitz !... 
Geht nur bei Fehlern des Füllstandsgebers im Tank...     
und nur wenn kein E10 drinne ist !!        
				__________________..kein E10, nein, niemals nicht..   |  
	|   |     |  
	
		
	
	
	
		|  30.03.2011, 06:41 | #42 |  
	| fliegen ist noch schöner 
				 
				Registriert seit: 02.08.2002 
				
Ort: bei Jena 
Fahrzeug: G11-750iX (5/2017) V8/4.4 rubinschwarz met., & F31-340iX (5.2016) R6/3.0 mineralgrau met.
				
				
				
				
				      | 
				 Repariert ! 
 So, die Sache ist gegessen.
 Alles einfacher als gedacht. Es war der rechte Füllstandsgeber. Mal Unterbrechung , mal richtiger Wert.  Jetzt wo er getauscht ist geht er natürlich ganz brav. Ich meine damit den Alten, den ich auf dem Tisch habe....
 Damit hat er die Phase 1 und 2 gehörig durcheinander gebracht, und ich bin
 Montag früh mit 0,0 Liter Inhalt und gelben Tanksäulensymbol zum Freundlichen.
 
 Wer es braucht, hier die Werte des Füllstandsgebers:
 18,8 Ohm für Voll,  und 455 Ohm für Leer.... hab ihn mir geben lassen.
 
 Bei der Aktion waren gleich noch 2 Nockenwellengeber auffällig, mit 72 Fehlern in einem Jahr. Das hatte natürlich Folgefehler hervorgerufen, was ich jetzt erst mal beobachten muß, ob die Sachen nochmal auftreten.
 
 EuroPlus war willig, Dichtungen und Leihwagen zahlt man aber selber.
 Interessant was man auf anderen Seiten dazu findet, ....aber bekannt ist das BMW nicht.... Nein, hatten wir noch nie...
 Müssen wir der Fachabteilung übergeben... dabei stehts doch in den eigenen S.I.
 Interessanterweise gibt es die verbesserte Ausführung nicht im E*K
 
 Zitat:
 This Service Information bulletin supersedes S.I. B16 03 05 dated June 2005.
 designates changes to this revision
 SUBJECT
 Erratic Fuel Level Display
 MODEL
 E65, E66 since start of production up to 9/2005
 SITUATION
 Customer may complain of the following intermittent conditions:
 The fuel level indicator displays only 1/2 or 3/4 full although fuel tank is full.
 The fuel level indicator displays an empty tank although there is a sufficient amount of fuel in the tank.
 CAUSE
 One of the possible causes is an increased contact resistance at the fuel level resistor card or at the
 sending unit harness connector.
 PROCEDURE
 1. On a customer complaint basis only, interrogate the Instrument Cluster (Kombi) and DME fault
 memories.
 2. In case of an erroneous signal/intermittent fuel sender failure, one of the following faults will be
 stored in both control modules:
 Kombi – FC 37657 (9319 hex) – Level sensor 1; Signal or value above threshold, and/or
 Kombi – FC 37658 (931A hex) - Level sensor 2; Signal or value above threshold.
 DME – FC 10226 (27F2 hex) – Plausibility; fuel level, and/or
 DME – FC 10781 (2A1D hex) – Plausibility; fuel level, and/or
 DME – FC 10782 (2A2D hex) – Fuel level, signal.
 IMPORTANT NOTE:
 With the previous DIS Diagnostics (CD D41/D42), it was not possible to correctly identify Kombi faults
 FC 37657/37658. You had to use DME fault memory to read-out fuel sender related fault codes. With
 DIS diagnostics CD D43.0 situation was corrected, and both KOMBI and DME fuel sender faults can be
 retrieved.
 SI B 16 03 05
 Fuel Supply Systems
 September 2005
 Technical Service
 Page 1 of 3
 
 3. In case the DME fault memory DOES NOT store any fuel senders related fault codes, DO NOT
 replace fuel-sending units.
 Note:
 Make sure that customer is not confusing two different displays: fuel level and range shown at the same
 location in the cluster (range bar display will never reach the end the graph, even with the full fuel tank).
 Important:
 With the full fuel tank, the fuel gauge bar will never reach "full" (right end of the graph) position, if the
 average of the vehicle's fuel consumption is higher than 23 miles/gallon.
 Please explain this feature to the customer.
 4. If the fuel sender related fault(s) are currently not present, and the fault frequency is less then 3
 (two individual, intermittent occurrences), then DO NOT replace fuel sender units.
 Clear DME and Instrument Cluster fault memories and release vehicle to the customer.
 5. If the fuel sender related fault(s) are currently not present, and the fault frequency is 3, or
 higher, then replace the affected fuel sender unit with the improved part (PN 16 11 6 759 833 –
 right side, or PN 16 11 6 759 834 – left side) and clear DME and Instrument Cluster fault
 memories. The optimized fuel sending units feature an increased spring tension between a resistor
 card and sensor contacts. The improved senders are recognized by the production date ("280705",
 or higher) stamped on top of the mounting flange (left unit), or inside the mounting arm (right
 sending unit).
 6. If one of the fuel sender related faults is currently present in the DME memory, using Instrument
 Cluster Test Functions (Test 06: Fuel Tank and displayed values; and Test 17: Analog-Digital
 Converter), check the fuel senders operation. In the case of a fuel sender resistance exceeding 450
 Ohm, replace the affected unit using an improved part.
 Note:
 Both tests 06 and 17 have to be "unlocked".
 To enter Instrument Cluster Test Functions, press and hold trip odometer reset button and switch
 terminal R ON. Scroll to the test 19 (Unlock) by pressing on the trip reset button. To enter the test, press
 and hold on the reset button for more then 2 seconds. To unlock test functions, enter the total sum of the
 last 5 digits of VIN by pressing reset button the appropriate number of times. Then, exit Test 19 (press
 reset button for more then 2 seconds) and scroll back to Tests 06 and 17.
 PARTS INFORMATION
 WARRANTY INFORMATION
 Part Number Description Quantity
 16 11 6 759 833 Fuel sender right 1
 16 11 6 759 834 Fuel sender left 1
 Zitat Ende
 
				 Geändert von nofri (31.03.2011 um 10:17 Uhr).
 |  
	|   |     |  
	
		
	
	
	
		|  27.05.2011, 10:50 | #43 |  
	| Erfahrenes Mitglied 
				 
				Registriert seit: 14.03.2011 
				
Ort: Österreich 
Fahrzeug: E65 - 730i (01.08)
				
				
				
				
				      | 
 Hallo, 
lustig an diesem thread ist, es erinnert mich an die Romanfigur 
"Sherlock Holmes".
 
"Wenn man das Unmögliche ausschliesst - ist dass was übrig bleibt 
die Wahrheit - wie unwahrscheinlich sie auch sein mag."
   
LG 
CD |  
	|   |     |  
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
		| Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1) |  
		|  |  
	| 
	|  Forumregeln |  
	| 
		
		Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen. Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten. Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen. Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten. 
 HTML-Code ist aus. |  |  |  |