Sie sind nicht angemeldet! Jetzt interner Link kostenlos im Forum registrieren, weniger Werbung sehen, aktiv teilnehmen und weitere Vorteile nutzen! Diese Website nutzt Cookies. Bitte beachten Sie unsere interner Link Datenschutzerklärung.
  Start » Forum Impressum/Datenschutz | Site-Map
7-forum.com   ModelleForummein.7erService


Forumsfunktionen

BMW 7er, Modell E32
 Varianten
 Detail-Infos
 Interaktiv
- Anzeige -

Zurück   BMW 7er-Forum > BMW 7er Modelle > BMW 7er, Modell E32



Antwort
 
Thema teilen Themen-Optionen Ansicht
Alt 23.02.2009, 04:15   #1
Erich
Shogun
 
Benutzerbild von Erich
 
Registriert seit: 19.07.2002
Ort: Joso
Fahrzeug: E32 750iL 11/88
Standard Tuergriff + Schloss Tauschen

Alles von Bimmerforums, Text und Bilder von Binjamin. Ist ein E34, aber sehr lehrreich, sehr viele Bilder



So I did this on my car a few weeks ago, and wanted to do a DIY on it, but didn't have the camera handy at the time. Redfive had a broken door handle, and between the driver's door I saved from my parted out e32, and the e34 parts car, we had enough handles laying around to do both cars. We did the red car this weekend, and finally took the pics to do a DIY writeup. For those formerly afraid of taking apart a door handle, fear no longer.

Step one, have a really sick turbocharged 535 with a broken door handle. I suppose any normal e34 will suffice, but really, what's the point?
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0942.jpg
Door unmolested by my grubby hands. That's not gonna last.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0943.jpg
Pull the black plastic plug out.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0944.jpg

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0944.jpg
Once that's out, use the screwdriver to push the metal tab in, towards the front of the door.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0945.jpg
Once the tab is pushed, you can remove the door handle trim. The tab is the only thing holding it on, once pushed you can just pull the trim off.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0946.jpg
Once you have the handle off, you can see the torx screw and retaining nut that hold the handle in place to the door.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0947.jpg
Remove them.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0948.jpg
Next have Redfive remove the door panel while you take pictures. He brags about having had to remove them so many more times than I have, so I made him do it. It's hard work taking pics. Plus he's better at taking door panels off than I am, so he's got that going for him too, which is nice.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0950.jpg
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0951.jpg
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0952.jpg
Once the door panel is removed, remove the foam sound dampening thing.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0953.jpg
At this point you should chastise whomever it was that didn't tell you to remember to put the window up first.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0954.jpg
Remove the door lock actuator, two bolts, an electrical connector on the back, and the hook it hooks into.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0955.jpg
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0956.jpg
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0961.jpg
Now, if you look inside the rear of the door, you can see the window track. If you pull the bottom felt rubber part out (don't pull the whole thing, just enough to find the bolt) you will find a torx bolt. Remove it. The top of the track is slotted, so once the bolt is out you can just tug the thing and it will come out.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0958.jpg
This is the slotted end.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0960.jpg
This next part is fun. You can see two rods in this pic, one of them is clipped into a white plastic clip. You need to rotate the clip towards the outside of the door, you may be able to do it with your fingers, you may need a flathead screwdriver, I guess it depends on whether or not you're a total Nancy. I think I needed a screwdriver.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0962.jpg
Next remove all electrical connectors.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0963.jpg
Here you can see why Redfive's door wouldn't lock. It's because it was broken. You can tell this by the broken off piece in my hand.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0964.jpg
Part two.

Make sure when you're doing this that you leave the key in the cylinder at all times. I suppose I could phrase this like "If you pull the key out of the cylinder you risk losing small parts like lock tumblers or springs that will be impossible to put back together without pulling another cylinder to compare it to, or going to a locksmith." But what I going to tell you is: If you pull the key out of the cylinder you WILL LOSE small parts like lock tumblers or springs that will be impossible to put back together without pulling another cylinder to compare it to, or going to a locksmith."

Trust me. They go flying. I spent an hour trying to get them back together. It's fun, if you're Rain Man or something, otherwise you'll tear your hair out. Leave the key in the cylinder, trust me.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0965.jpg
Now I make Redfive take pics again, so if you notice a jump in quality, thank him. I take pics about as well as I paint anything.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0966.jpg
Remove this plate. One bolt and it comes off.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0967.jpg
Bolt and plate removed.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0968.jpg
Next remove this spring clip. It may not look like a spring, but just wait until you pry it off. Put a finger over the top of it when you pry it off, or you'll find out why I'm calling it a spring clip.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0969.jpg
With the spring clip off, you can pull the cover it holds in place, and the sensor/switch thing that resides under it.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0970.jpg
Drive this roll pin out. You won't be able to drive it all the way out, so get a pair of pliers to pull it the rest of the way out.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0971.jpg
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0972.jpg
Wiggle wiggle, and this piece comes off.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0973.jpg
Once off, the piece underneath if comes off the same way. Quick little wiggle and pulls right off.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0974.jpg
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0975.jpg
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0976.jpg
Once that's all off, you'll have the post from the lock cylinder sticking out. GENTLY nudge it a little little bit, you don't want to push it all the way out yet, as there is a little ball that will fall out and get lost if you're not careful. I lost the ball on mine, I didn't even know I was supposed to have one until we did this one.
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0977.jpg
Flip it over so you can see while you're pushing the cylinder out, and you'll be able to see the ball.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0979.jpg
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0980.jpg
Little ball. You can glob a bit of grease on it to keep it from flying away while you work on it. Strongly recommended. Once you do that, you can pop out the lock cylinder.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://i99.photobucket.com/albums/l2...n/DSCN0978.jpg
Heh, you can totally see my awesome scar in this pic.

Installation really is the reverse of disassembly, there's not too much to get wrong here, so I didn't bother to take pics of it going back together. If you want, you can look at the pics again in reverse order.
__________________
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) 7er Reparaturhilfen
Biete: Interner Link) Tuergriffdichtungen Interner Link) ESV-Repsatz
Erich ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 23.02.2009, 07:26   #2
Thom
Der Klügere kippt nach!
 
Benutzerbild von Thom
 
Registriert seit: 17.12.2006
Ort: Köln
Fahrzeug: 740iA (04.93) +K +ASC LPG AG Sirocco, 735iA (91)
Standard

Hallo Erich,
die andere Anleitung, zum Ausbau des Tür-Schliesszylinders, die du bei Tipps und Tricks als Link hinterlegt hast, war mir letzten Monat schon sehr hilfreich! Ich musste den Schliesszylinder beim Schlüsseldienst überholen lassen.
Beim Wiedereinbau des Zylinders ging mir dann der ganze Schliessmechanismus bis in alle Einzelteile auseinander (mit ein bisschen Hilfe von meinem 3-Jährigen Sohn). Ich war mir nicht sicher, ob ich den wieder zusammenkriege. Aber 1,5h später war wieder alles im Lack. Jetzt erst traue ich mich KFZ-Mechaniker zu nennen! Es erfüllt mich mit Stolz, und ich habe den mir selbst auferlegten, geheimen Titel "Obst- und Gemüseschrauber" abgelegt. Ich betrachte mich seitdem als vollwertiges Mitglied der Schrauberzunft!
Ohne solche Anleitungen, gemacht von selbstlosen Idealisten, die viel Respekt und Lob verdienen, würde es schlecht bestellt sein um manch einen von uns, was das selbermachen angeht und somit auch um viele, viele 7er.
Also hier mal ein grosses Dankeschön und weiter so
Thom ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Antwort


Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)
 

Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

BB-Code ist an.
Smileys sind an.
[IMG] Code ist an.
HTML-Code ist aus.
Gehe zu

Ähnliche Themen
Thema Autor Forum Antworten Letzter Beitrag
Karosserie: Ausbau Tuergriff Aussen Erich E32: Tipps & Tricks 1 30.01.2023 03:09
Kofferraum Schloss Schnitzer3 BMW 7er, Modell E32 6 21.02.2007 20:04
Elektrik: Schloss Fahrerseite und ZV mk_private BMW 7er, Modell E38 3 11.11.2006 19:41
Schloss Olli-735i BMW 7er, Modell E32 2 06.08.2006 21:16


SiebenPunktSieben - das siebte 7er-Jahrestreffen - jetzt den Foto-Bericht anschauen!
Alle Zeitangaben in WEZ +1. Es ist jetzt 04:24 Uhr.

7-forum.com Forum Version 6 powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Mit der Nutzung des Forums erklären Sie sich mit den Nutzungsbedingungen einverstanden.
 

 
www.7-forum.com · Alle Rechte vorbehalten · Dies ist kein Forum der BMW Group