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02.03.2015, 11:40
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#21
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Gast
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Zitat:
Zitat von Erich
Originale Felgen und Reifen drauf?
Advanced BMW ABS hints and tips
ENGINE APPEARS TO MISFIRE OR STUMBLE INTERMITINTLY
MODELS AFFECTED:
5 Series(E34), 7 series(E32), 8 series(E31) all equipped with ACS.
FAULT:
Under certain specific conditions an apparent engine misfire or bucking may occur. This is not an engine misfire.
CAUSE:
Short (less than 100 milliseconds) fuel injection cut-off, as a result of MSR (engine drag torque control) regulation. This is a normal ASC function that may occur under these conditions: -The vehicle is equipped with ASC -Vehicle speed between 45 and 60 MPH -A rough road surface (e.g. potholes, railroad tracks) -Light throttle(accelerator pedal only depressed 1/8) -ASC not switched off.
SOLUTION:
Replace the ASC control unit. no further diagnosis of the ABS/ASC system should be necessary.
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ABS, ASC, AND ASC+T MALFUNCTION
MODELS AFFECTED:
All models equipped with ABS,ASC OR ASC+T
FAULT:
Any of the ABS ASC and ASC+T systems inoperative, intermittently inoperative, or illuminating the warning lamp.
CAUSE:
All BMW'S with slip control systems use 4 wheel speed sensors which monitor each wheels speed of rotation with a high accuracy. The system control unit uses this information to calculate a vehicle speed. In this way it detects wheel speed variation. If the inputs vary from each other by a certain amount, the control unit is not able to do the calculation reliably (plausibility fault) and takes its self off-line as a safety precaution(fail-safe).This can be because the wheels and tires are non-approved partsand therefore do not agree with the system.
SOLUTION:
Make sure the vehicle is fitted with BMW approved wheels and tires. Then do further diagnostic testing to check if fault is resolved.
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Schon mal den Fehlerspeicher auslesen lassen, das ist am Ende billiger als nur auf Verdacht tauschen.
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Original Rad-/Reifenkombination ist drauf! Fehlerspeicher wurde vergangenen August ausgelesen. Dabei kamem folgende Fehler: Relais für Lambdasondenheizung defekt, Lambdasonde Zylinder 7-12 defekt. Daher wurden neben dem Relais gleich beide Lambdasonden getauscht. Und dazu kam noch die komplette Abgasanlage ab Kat, da die nur noch vom Rost zusammengehalten wurde (war noch die erste). Danach Motorlauf wieder wesentlich besser, minimal auch der Verbrauch nur das Aussetzen bei Teillast über 100 km/h war natürlich immer noch vorhanden... Was an der ASC Geschichte jetzt aber interessant ist: ich habe (selten) mal eine blinkende ABS Lampe während der Fahrt und Meldung "ABS außer Funktion" (oder so ähnlich). Bis jetzt vielleicht 4-5 Mal vorgekommen in den 3 Jahren die ich ihn habe. Vielleicht steht das im Zusammenhang.
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