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BMW 7er, Modell E32
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Alt 22.07.2007, 01:09   #1
malik22
Neues Mitglied
 
Registriert seit: 18.07.2007
Ort:
Fahrzeug: E32 750il
Standard

How about the 740 V8 how does it compare to the other two?
malik22 ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 22.07.2007, 17:05   #2
Bert730/6
Erfahrenes Mitglied
 
Benutzerbild von Bert730/6
 
Registriert seit: 05.10.2005
Ort: Lohr
Fahrzeug: 520i Bj 1992
Standard

The 740 has nearly the same power as the 750, but it needs less fuel!
In general the 740 is more economical to maintain, than the 750.
Therefor the 750 has the smooth quiet V12 sound, which is simply fantastic.

Nevertheless the 6-cylinder-engines 730 and 735 are the ones, which are most dependable, and are easist to handle.

Bye from Germany
Bert730/6 ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 22.07.2007, 19:12   #3
malik22
Neues Mitglied
 
Registriert seit: 18.07.2007
Ort:
Fahrzeug: E32 750il
Standard

Thx for the help guys I know the V12 will be more expensive to maintain what i meant was does it give alot of trouble if i buy one whats the max km you guys would recomend when I buy a 750?
malik22 ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 22.07.2007, 19:22   #4
dancingbalu
Fremdgänger mit Stern
 
Registriert seit: 25.06.2007
Ort: Dortmund
Fahrzeug: Mercedes E430 LPG
Standard

@malik: you should ask peter becker or wait till he writes an answer here. he has much information about the V12 750 i think, and although he is a gentle person who helps very nicely.

sincerely yours

dominik
dancingbalu ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 22.07.2007, 19:28   #5
peter becker
750i powered by ROTTALER2
 
Benutzerbild von peter becker
 
Registriert seit: 23.03.2005
Ort: bei Marburg
Fahrzeug: 750iL Highline ( PD 2.93 ) 750i ( PD 10.91 )
Standard

Zitat:
Zitat von malik22 Beitrag anzeigen
Thx for the help guys I know the V12 will be more expensive to maintain what i meant was does it give alot of trouble if i buy one whats the max km you guys would recomend when I buy a 750?
hy malik

read this link from erich, it´s very helpful to read this, if you want to
go to a 750.

the kilometer on the odometer ist not the big point, if the car was in
a good workshop. but if the owner before you igonred the regulary checks,
you can go in a lot of trouble.

best regards

peter

ps. this is the link from erich

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://kunden.tridem.de/auto/erich/K...e/kaufheng.htm
peter becker ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 16.08.2007, 22:24   #6
malik22
Neues Mitglied
 
Registriert seit: 18.07.2007
Ort:
Fahrzeug: E32 750il
Standard

Thx for the help guys I have been looking around and saw a E32 B11 3.5 240ps would this car be more expensive for maintenance then a 750 and can all bmw dealerships fix alpinas?
malik22 ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 17.08.2007, 07:58   #7
pimphustler
Erfahrenes Mitglied
 
Registriert seit: 12.06.2007
Ort: Düsseldorf
Fahrzeug: F01 750i (09.2008)
Standard

Hello Malik,

even though I haven't had my car for very long, I have already found out that the most important thing to have when buying an old 7 Series is a good workshop that knows what it's doing at reasonable prices. A BMW dealership is definitely expensive and mostly doesn't even really know what it's doing with these old cars anymore. So if you plan to have your car serviced and/or repaired at a BMW dealership, it will be VEEEEERY expensive. If getting your car serviced at BMW is your only option, then I strongly recommend a car with as few cylinders as possible to reduce the already high costs you will run into...

Michael
pimphustler ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 17.08.2007, 09:24   #8
malik22
Neues Mitglied
 
Registriert seit: 18.07.2007
Ort:
Fahrzeug: E32 750il
Standard

Thx for the pimphustler do you know any good workshops here in Switzerland?
malik22 ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 17.08.2007, 09:31   #9
pimphustler
Erfahrenes Mitglied
 
Registriert seit: 12.06.2007
Ort: Düsseldorf
Fahrzeug: F01 750i (09.2008)
Standard

No, sorry, but search in this part of the forum: Interner Link) http://www.7-forum.com/forum/rubrike...-werkstaetten/
pimphustler ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
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