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Alt 12.01.2009, 07:38   #4
Erich
Shogun
 
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Bentley Repair Manual Seite 117-13-16 fuer den E32 sagt dazu folgendes:

Timing chain slack Nominal value (M70 engine):

pivoting rail without sprocket up to 04/1990 6.0 +/- 0.5 mm
pivoting rail with sprocket from 04/1990 5.0 +/- 0.05 mm

With crankshaft and camshaft locked (Spezialteil, hab ich gekauft, passt auch auf den M73 Motor) locked in TDC position, camshaft sprocket bolts loose, and chain tenstioner adjusting stud backed off fully, measurechain slack at pivoting rail.

Push pivoting tensioner rail towards chain and measure dimension.

Push rail back frmly against spring tension and measure dimension.

Subtract B from A, and compare to nominal value in table.


Screw in tensioner adjusting stud by distance derived from chain slack measurement and tighten lock nut.

Aber das ist fuer den M70 Motor. Fuer so etwas braucht man das Bentley Reparaturhandbuch fuer den E38.
So etwas sollte man sich kaufen, wenn man am E38 ernsthaft Schrauben will.
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