Nimm mal das GM raus + wieder rein nach dieser Anleitung, evtl. hilft es:
Wichtiger Hinweis: Alle Grundmodule dürfen nur bei abgeklemmter Fahrzeugbatterie eingesteckt werden, da sonst aufgrund der undefinierten Kontaktierung der Signale beim Einstecken des Grundmoduls eine falsche Fahrzeug-Konfiguration gespeichert und somit mindestens eines oder mehrere der o.g. Systeme außer Funktion gesetzt werden.
Abhilfe: Sind eine oder mehrere der GM-Funktionen auf diese Weise gestört, ist die Batterie für mehr als 10 Sekunden abzuklemmen.
https://www.7-forum.com/forum/showth...ighlight=neues
Und wenn Du das Doppellock spaeter ganz weg haben willst. Anleitung hier
https://www.bimmerforums.com/forum/s...-System-on-E32
Beschreibung aus USA
I have been pondering some easy ways to disable the E32 central locking deadbolt function.
Please print pages 5126-02 and 03. Dead bolting happens when the BLK wire (G) is at +12V while the BLU wire (I) is at GND.
With the RM on the table before you, chose one of these options:
1. Locate Pin 4 and break off the pin using needle nose pliers. (This prevents Relay 10 from ever closing again.)
2. Open the RM case and cut the circuit board trace going to Pin 4.
3. Locate Pin 14 and break off the pin using needle nose pliers. (This leaves the BLK deadbolt motor wires floating, unable to carry current ever again.)
4. Open the RM case and cut the circuit board trace going to Pin 14.
5. Open the RM case and locate Relay 10 and remove its armature using needle nose pliers. (This leaves the BLK deadbolt motor wires floating, unable to carry current ever again.)
6. Open the RM case and locate Relay 10 and insert a piece of insulating tape so that the Normally Open contact can never close again.
I prefer #1 or #3, because we can do it without opening the RM case, and we can easily verify that it has been done by glancing at our RM. BUT we need to be careful not to damage any other pins while removing pin 4 or 14. BUT be careful to identify the correct pin! (The wrong pins are 7 and 17 used by Drivers Window - see pg 5133-05).
Wiring diagrams are here
http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e32/