Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 14.04.2009, 03:01   #22
Erich
Shogun
 
Benutzerbild von Erich
 
Registriert seit: 19.07.2002
Ort: Joso
Fahrzeug: E32 750iL 11/88
Standard

Sehr verwirrend die Sache. So ein Filter wie Domi drin hat, hab ich am 750 noch nicht gesehen, da sind wieder diese anderen drin.
Ich wuerde aus diesem grund erst mal mir ansehen, was eingebaut ist und dann kaufen.

Genau so eine Verwirrung ist ja oft beum Oelfilter fuer den 750. Da gibt es ja diese Econony freindly Ausfuehrung mit dem dicken Stab drin, und die ohne. Aber wenn ich den USA T*S richtig verstehe, war der original nie im E32 eingebaut, sondern es gab die fuer den E32 nur zum Nachruesten.


Support tower in oil filter housing (SI 00 15 97, PDF)
E31, E32, E34, E38 and the M60, M62, M70, M73 engines

Environmentally friendly oil filter elements have been installed in the above engines at the factory since September 1995. For this reason, it was necessary to modify the oil filter element fixture in the form of a support tower. This support tower is fixed in the oil-filter housing and cannot be removed.

So that the new oil filter element can also be used on vehicles manufactured before this date, a retrofit support tower has been designed to adapt the oil-filter housing to take the environmentally friendly filter element. This support tower is retrofitted once only and then remains in the oil-filter housing. It must not be changed at subsequent engine oil services.

However, the high turnover of this support tower leads to the assumption that it is frequently being incorrectly exchanged, along with the filter element during an oil change.

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://www.bimmerboard.com/members/d...97%20(229).pdf
Erich ist offline   Antwort Mit Zitat antworten