Wie willst Du feststellen, dass die KM nicht stimmen, wenn du nicht Aussagen von Vorbesitzern oder von BMW Werkstaetten hast oder andere Unterlagen.
Ich gehe mal davon aus, dass sich da wohl nicht so schnell einer bereitfindet, da vor Gericht auszusagen.
Feststellen ist seehr schwierigam Auto (E32). Habe da mal was kopiert
The milage and car specific information are stored in a chip in the back of the instument cluster called the codeplug. On early clusters, the ones from before 2/89, it's a blackbox in a brownplug that plugs into the instrument cluster. Later types have the chip intergrated in the backplate of the instrumentcluster.
There are 3 chips used as codeplug in the E32/E34. In order of production these are: HML075, PIC 93C46, PIC 93C56. The HML075 chip is the affected one. I couldn't find anything about the manufacterer of this chip or a programer to read/write from/to the chip. The last two are standard serial EPROMS and can be reprogrammed by anyone with an EPROM programer. Kind scary isn't it ?
Auch wenn das Siegel am Chip beschaedigt sein sollte, es gibt alle moeglichen Ausreden.
Das Auto ist 15 Jahre alt. Da haelt keiner die Finger fuer hoch.
Meine Meinung: Erspar Dir die Muehe.
|