Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 13.03.2008, 16:18   #4
ralfstuttgart
Erfahrenes Mitglied
 
Benutzerbild von ralfstuttgart
 
Registriert seit: 23.01.2005
Ort:
Fahrzeug: Fahrrad
Standard

Zitat:
Zitat von tormarx Beitrag anzeigen
Also ich glaube nicht das Du eine E38 in Amerika günstiger bekommst als hier, wenn ich in einiger Zeit rüberziehen werde, werde ich meinen von hier mitnehmen. Vor allem lässt sich ein hiesiges Modell relativ einfach auf US-Modell umrüsten, beim Händler (oder wem auch immer) auf US-Version initialisieren lassen, Scheinwerfer (kein sein beim E38 nicht), Blinkleuchten/Fassungen, Rückleuchten (sind aber fast gleich) tauschen, Kennzeichen-Blenden austauschen, Meilentacho reinbauen (oder nur die Folien), US-Tachos haben Mls/km-Anzeige. Ansonsten sind die genauso ausgestattet wie hier, von Westküste eher rostanfällig, genauso wie schneereiche-Gegenden. Außerdem hab ich da seltener Modelle mit Navi gesehen, also eher mit normalem Radio/CD. Glaube die US-Radios haben außerdem andere Frequenzbereiche, kann mich täuschen.
Weiß nicht genau was die da für Kat's verbaut haben, wenn überhaupt.
Auto von hier nach da mitnehmen ist kein Problem, aber von da nach hier?? Mit dem relativ neuen Baujahr, ist ja kein Oldi. Lasse mich auch gerne eines besseren belehren. Meine Freunde in Kanada meinten zumindestens "bring besser mit, das Ding"
Ob es so einfach ist-zumindest sollte man aufpassen, daß nicht die halbe Wiese am Unterboden hängt.

Step 1:
Before importing a vehicle, ask your DMV about state-specific requirements, including emissions, temporary plates or special documentation from customs.
Step 2:
Make sure your sales contract verifies that the car has been built to U.S. standards. The manufacturer's certification label is attached to the vehicle (near the driver's door).
Step 3:
Before exporting your car, steam or thoroughly clean it to remove foreign soil (particularly on tires and the undercarriage). The U.S. Department of Agriculture doesn't want harmful pests sailing over with your car.
Step 4:
Show the U.S. Customs Service the shipper's original bill of lading, your bill of sale, foreign registration, and whatever vehicle documents you have, including original certificate of title or a certified copy of the original.
Step 5:
Complete the EPA's Form 3520-1 and the DOT's Form HS-7. Vehicles meeting U.S. emission requirements carry a manufacturer's label (in English) certifying this, in the engine compartment.
Step 6:
Verify that you need to pay duty on imported, foreign-made vehicles; generally, you do. You may be able to apply your $400 customs exemption (and accompanying family members' exemptions) toward its value. But be prepared: If your car's combined fuel-economy rating is under 22.5 miles per gallon--you might pay a gas-guzzler tax.
Step 7:
Get more information from the following sources: Environmental Protection Agency (epa.gov); Department of Transportation Office of Vehicle Safety Compliance NHTSA (nhtsa.gov); U.S. Customs Service (Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) www.customs.ustreas.gov).
ralfstuttgart ist offline   Antwort Mit Zitat antworten