noch eine Moeglichkeit: wenn der Donut (Zylindererkennung) nicht funktioniert, dann steht die Motronik um, dass alle Einspritzventile immer spritzen anstatt semi sequentionelle Einspritzung, und das waere dann lauter.
Habe diesen alten Beitrag gefunden von Bill R., der selber eine Werkstatt hat.
Zitat von Bill R.
Winfred is talking about the sensor on the plug wire that
controls the sequencing of the injection not the crank position sensor...If the inductive sensor on the plug wire fails then it goes into gang firing as Winfred said, since the m30 is a semi sequential design meaning that it triggers the injectors in 2 banks of 3 every other revolution, when it goes into the gang fire as he calls it, then it triggers all six at the same time every revolution but decreases the volume of fuel by 50% ..
And i would imagine that all six triggering at the same time would make a much louder noise...
dazu dies noch von 1.1 und 1.3, aber die Einspritzung ist das gleiche wie bei 1.2 und 1.7
http://www.opel-scanner.com/files/DME_1.1_1.3.pdf
Fachwoerterbuch
Lexikon der Mechatronik / englisch-deutsch
http://www.kfz-tech.de/SequentielleEinspritzung.htm
http://www.kfz-tech.de/Mehrpunkteinspritzung.htm
http://www.kfz-tech.de/Benzineinspritzung.htm