Alex,
da Du ja in Nordamerika wohnst, kauf dir mal ein Peake fault code tool fuer $149.99
R5/FCX-3 Scan/Reset Tools for BMWs 1987-2007: Tap into your BMW's inner thoughts with this easy to use engine fault-code reader and engine light reset tool. A great value at only $149.99ea - Scans BMW Factory engine diagnostic codes (not the misleading OBDII codes), resets engine lights, oilservice and inspection. Features compatibility with Diesel BMWs. Includes code book.
Reset and Scan Tools for BMW Check-Engine, SRS, Oilservice Inspection
Ich wuerde erst mal sehen, ob er Falschluft irgendwo zieht. Also 1 Can Brake cleaner investieren, Motor laufen lassen und alles im Ansaugbereich einspruehen, ausser natuerlich in den Ansaugtrakt direkt. Wenn sich die Drehzahl dabei veraendert, hast Du Falschluft, also gebrchochener Schlauch, Ansaugteile usw.
Verteiler abnehmen und den Rotor, beides genauestes untersuchen, auch auf Haarriss.
Wenn das nichts hilft, diese Liste abarbeiten
Rough Idle & Shimmy Guide