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Alt 04.01.2007, 05:49   #136
Erich
Shogun
 
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CAD-Zeichnung waere gut, damit kaem ich schon weiter. Fertigung koennen wir hier machen.
Und die Materialspezifikation ist auch wichtig.

Dichtung aus USA soll an mich unterwegs sein. Soll angeblich nur 1.50 % kosten.
"that is what the O-ring from NAPA costs with tax. It is part # BK-7272222 BELKAMP. The whole repair took about 1 hour".
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://www.napaonline.com/MasterPage...ng+-+Universal
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://www.oringswest.com/

Durchmesser der Stange: Muss mal meinen Schrauberkollegen fragen, der hat glaub ich noch einen im Keller liegen auseinander genommen.
Komme darauf zurueck.
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Das E31 Forum auf roadfly ist in dieser Sache eine wahre Fundgrube.


Re: Power Brake/Steering Booster (145 views)

Message: If your brake booster is leaking, there is a much, much cheaper alternative than replacing the entire booster. The Dealers are not authorized to complete this repair procedure for some unknown reason (liability and/or profit). BimmerHaus Performance in Broomfield Colorado, has completed this repair many times. They will do it for about $100. You can contact them at (720) 566-0521 or Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) www.bimmerhaus.com and talk to Dave Stackhouse or Jim Leithauser. You can try replacing the leaking O-ring in the booster unit yourself, if you know what you are doing. It reguires removal of the booster unit. Where it connects to the reservoir, there is a bolt that you can remove with a vice grip thus exposing a black plastic cap about 1 and 1/12 inches in diameter. The O-ring is located in this cap. You can obtain this O-ring from a local N.A.P.A. auto parts store. It is listed by them as O-ring # 72222. BE AWARE, THAT ONCE YOU REMOVE THE BOLT, THERE IS A COMPRESSED SPRING, APPX. A FOOT LONG, THAT WILL CAUSE INJURY AND SEND PARTS FLYING.

Link: Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://www.bimmerhaus.com

Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e31/1492138-1.html


Hier die O-Ringe im 100er Pack:

Brake Booster O-rings

Much has been posted about the use of the Nitrile O-Rings (NAPA #72222) to repair leaking seals in the brake booster. NAPA sells them for $.69 each but they are available for $0.09 each (in quantities of 100) through allorings.com
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://www.allorings.com/

Denke mal, das BUNAN passend ist als Material

Hier die Abmessungen


Two hours start to finish. We sourced a different o-ring here as Napa Canada doesnt recognize the #72222 as recommended for replacement, using instead a teflon o-ring sourced localy. same 1.75" OD X 1.5" ID & 1.8" dia.
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Meiner leckt jetzt auch, habe ich gestern festgestellt.
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Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) 7er Reparaturhilfen
Biete: Interner Link) Tuergriffdichtungen Interner Link) ESV-Repsatz

Geändert von Erich (04.01.2007 um 06:13 Uhr).
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