DK Werte
in der Reparaturanleitung wurde folgendes angegeben:
Throttle Resistance between pin numbers: 6 and 8
1988 Left: @ idle (closed) : 2093 ohms @ full (open): 1193 ohms
1988 Right @ idle (closed) : 2133 ohms @ full (open): 1168 ohms
1990 Left @ idle (closed) : 2017 ohms @ full (open): 1063 ohms
1990 Right: @ idle (closed) : 2065 ohms @ full (open): 1087 ohms
-------------------
Bentley repair Manual schreibt:
Throttle position actuator check:
Pin 8 and ground 0 ohm (approx)
Pin 7 and 8 5.0 VDC (approx).
Pin 2 and 9 (M30 engine only: 5.0 VDC (approx)
If test fails check wiring and connectors. Turn ignition off. Disconnect air intake boot from EML thrttle housing. Disconnect harness connector from EML actuator and remove 4 bolts and remove EML throttle housing assy.
Hast Du schon mal der Poti am Gaspedalsensor nachgemessen?
Spiel von 3 mm zwischen Gaspedal und dem Stopper.
EML connector pedal position test pin:
M70 Motor (DME 1.2) brown/violett pin 1
M70 Motor (DME 1.7) blue/brown pin 20
pedal at idle position..............0.34-0.43 VDC
automatic transmission:......... 0.35-0.45 VDC
Pedal at full throttle:
automatic transmission: 3.7-3.8 VDC
ALLES nachmessen und aufschreiben und vergleichen, was hat sich geaendert bei welchen bedingungen. Was war anders usw.
Und kauf Dir ein Bentley Repair Manual, ohne geht so etwas leider nicht.
|