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Alt 13.09.2004, 06:26   #1
Erich
Shogun
 
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Standard 735: Besserer Leerlauf, Leistungssteigerung

Gale in USA (der mit der guten Reparaturseite) hat an seinem 735i mal wieder was neues ausprobiert. Ich kopiere/fasse zusammen:

Finally spliced & hardwired the 100 resistor under the boot of the DME temp sensor connector. I am pleased with the smoother idle the +100 ohms gives it. I tried 150 ohms & the idle was smoother yet but it had flat spots under acceleration at higher rpm's. The +100 ohms gives a noticable performance increase and along with the .011", idle is quite nice, no Lexus mind you but still very smooth with minimal dropping of a cyl now & then.

DME temp sensor resistor, 100 ohm x 1 watt, metal film type resistor (less sensitive to temp variations than the old carbon resistors):

The boot conceals the resistor completely:

Temporary test resistor setup:



Und zum Abschluss noch ein Bild seiner Schraubensicherung nach 1 Jahr Betrieb, sieht noch genau so gut aus wie beim Einbau und hat Ihrer Dienst getan
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Biete: Interner Link) Tuergriffdichtungen Interner Link) ESV-Repsatz

Geändert von Erich (13.09.2004 um 07:43 Uhr).
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