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Alt 12.01.2009, 18:34   #5
powermac2004
Bleimennige Fetischist
 
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Zitat von Erich Beitrag anzeigen
Bentley Repair Manual Seite 117-13-16 fuer den E32 sagt dazu folgendes:

Timing chain slack Nominal value (M70 engine):

pivoting rail without sprocket up to 04/1990 6.0 +/- 0.5 mm
pivoting rail with sprocket from 04/1990 5.0 +/- 0.05 mm

With crankshaft and camshaft locked (Spezialteil, hab ich gekauft, passt auch auf den M73 Motor) locked in TDC position, camshaft sprocket bolts loose, and chain tenstioner adjusting stud backed off fully, measurechain slack at pivoting rail.

Push pivoting tensioner rail towards chain and measure dimension.

Push rail back frmly against spring tension and measure dimension.

Subtract B from A, and compare to nominal value in table.


Screw in tensioner adjusting stud by distance derived from chain slack measurement and tighten lock nut.

Aber das ist fuer den M70 Motor. Fuer so etwas braucht man das Bentley Reparaturhandbuch fuer den E38.
So etwas sollte man sich kaufen, wenn man am E38 ernsthaft Schrauben will.
hi
danke für die info. dann laß ich das beim freundlichen machen, wird ja nicht die welt kosten. wenns ein einfacher spanner wie bei den 6 zylindern gewesen wäre hätt ichs selber getauscht. aber an meinem v12 will ich keine versuche machen. danke trotzdem für deine mühe.
gruß christian
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Geändert von powermac2004 (13.01.2009 um 22:05 Uhr).
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